
Mnogi vlasnici pasa primete da njihovi ljubimci postaju nervozni, uplašeni ili čak agresivni kada dođe vreme za šišanje. Umesto da uživaju u tretmanu, psi drhte, beže ili se ukoče kao da znaju šta ih čeka. Ali, šta ako vam kažemo da uzrok toga niste ni vi ni vaš pas – već neke nesvesne greške koje većina vlasnika pravi bez loše namere?
U ovom tekstu otkrićemo koje su to skrivene navike koje mogu negativno uticati na psa tokom šišanja i kako da ih ispravite – kako bi svaki odlazak u salon postao prijatno iskustvo, a ne stres za obe strane.
1. Nepripremljenost psa na dodir

Jedan od najčešćih problema je što pas nije naviknut na dodir na osetljivim mestima – šapama, ušima, stomaku. Kada frizer počne sa šišanjem, pas se uznemiri jer mu je ceo postupak nepoznat i neugodan.
Rešenje: kod kuće nežno dodirujte psa na tim mestima i nagrađujte ga poslasticama. Postepeno ga učite da je dodir normalna i bezbedna stvar. Ovo se zove „desenzitizacija“ i pravi ogromnu razliku.
2. Pogrešan izbor termina za šišanje

Mnogi vlasnici zakazuju šišanje u pogrešno doba dana – na primer, kada je pas već umoran, posle duge šetnje, ili kad je pun energije i hoće da se igra.
Rešenje: birajte termin kad je pas mirniji, najbolje ujutru kada je odmoran, ali ne previše aktivan. Idealno je da ga pre šišanja izvedete u kraću šetnju da potroši višak energije.
3. Negativno povezivanje šišanja sa stresom

Ako svaki put pred šišanje vi pokazujete zabrinutost, govorite „Jao, sad ćemo kod frizera!“ i nesvesno unosite nervozu – pas to oseća. On ne zna šta znači šišanje, ali zna da vi niste opušteni.
Rešenje: koristite vedar ton, ponašajte se kao da idete u park. Ako vi budete opušteni, velika je šansa da i pas bude.
4. Neprijatno prvo iskustvo – i to se pamti zauvek

Ako je pas prvi put imao loše iskustvo u salonu (npr. šišanje koje je trajalo predugo, buka, vika, grubo ponašanje), to mu se urezalo u pamćenje.
Rešenje: Prva iskustva moraju biti kratka, pozitivna i puna nagrada. Ako već imate problem, potražite frizera koji radi sa strpljenjem i koristi metodu pozitivnog pristupa.
5. Neprilagođen salon ili neiskusan groomer

Nisu svi saloni isti. Ako groomer nije strpljiv, ako koristi mašinice koje greju, ako pas stoji na hladnom stolu bez podloge – nije čudo što šišanje postaje trauma.
Rešenje: Izaberite salon u kom se poštuje dobrobit psa, gde se koristi oprema prilagođena psima, gde frizer zna kako da smiri psa i radi sve bez prisile.
6. Zanemarivanje prethodne pripreme dlake

Pojedini vlasnici dovedu psa sa zapetljanom dlakom, a očekuju brzo šišanje. Tada groomer mora da provodi više vremena raspetljavajući čvorove, što zna da bude bolno i frustrirajuće za psa.
Rešenje: redovno četkajte psa kod kuće, pogotovo ako ima dugu ili gustu dlaku. Na tretman dođite pripremljeni – to štedi vreme i psu olakšava postupak.
7. Kažnjavanje psa tokom ili posle tretmana

Ako pas reži, beži ili se opire, neki vlasnici ga vuku, viču ili ga prekoravaju. To samo dodatno povezuje šišanje sa neprijatnošću.
Rešenje: umesto kazne, nagradite psa čak i za najmanji uspeh. Ako je sedeo mirno 2 minuta – nagrada! Ako nije lajao dok mu se šišala glava – još jedna nagrada!
8. Ignorisanje ličnosti i temperamenta psa

Svaki pas je jedinstven. Neki su opušteni, neki bojažljivi, neki tvrdoglavi. Ako pokušavamo da ih „uguramo“ u isti šablon, dolazi do otpora.
Rešenje: poštujte tempo svog psa. Ako treba da se šišanje podeli u dva dolaska – to je u redu. Bolje dva kraća, prijatna tretmana nego jedan dugačak, traumatičan.
Zaključak:
Vaš pas ne mrzi šišanje – on mrzi ono što doživljava tokom šišanja. Kada jednom shvatimo koje sve nesvesne greške mogu negativno da utiču na njega, otvaramo vrata ka potpuno drugačijem iskustvu. U salonu kao što je Prestige Grooming, radimo po principima strpljenja, razumevanja i pozitivne energije. Jer verujemo da svaki pas zaslužuje da se oseti sigurno i lepo – čak i kad ide „kod frizera“.
Ako ste imali loša iskustva – ne brinite. Sve se može popraviti uz pravi pristup.
Zakažite tretman već danas i dozvolite da vaš pas ponovo zavoli šišanje.